IPSEI versus PEPSI

pepsi-756052.jpgipsei.gif Coca-Cola Company спечели процес, който беше заведен от PepsiCo, и е свързан с конфликт между марки. Coca-Cola Company лансира на Холандския пазар нова безалкохолна напитка Ipsei. Марката се вдъхновява от латинската дума ipse, koято означава себе си. PepsiCo cчитат, че Ipsei e доста сходна с  по-ранната европейска търговска марка Pepsi, създава вероятност за объркване на потребителите и също така вреди на известната едноименна търговска марка. По време на процеса двете компании се позовават на множество потребителски проучвания, които в крайна сметка се оказват с доста противоречиви резултати.

Съдът по Европейските марки в Хага решава, че приликите между двата знака не са достатъчни, за да създадат объркване сред купувачите. Съдиите също наблягат на факта, че думата Ipsei e придружена винаги от специфичен фигуративен знак. Противно на твърденията на PepsCo, ipsei не се произнася ипси. Имайки предвид липсата на визуални и слухови прилики, искът на PepsiCo е отхвърлен.

Обжалване?

Advertisements

One response to “IPSEI versus PEPSI

  1. Pingback: Coca-Cola не е “себе си” в Англия « IP-ИC

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s