zidane_headbutt.jpg

BLOGMARK прилича на живота ми: страшно много идеи и мисли и по-малко реалност. Разглеждах си скоро блога “отвътре” и видях, че имам доста постинги под форма на чернова или “в зародиш”.Един от тях е свързан с ефекта “Зидан” и правото на търговските марки и e от август месец. По-добре късно отколкото никога.

Всеки знае за 108 -та минута на Зидан и ударът с глава на финала на Световното по футбол 2006. И колко колажи, монтажи, вицове и коментари се родиха на следващия ден. А на някои им повлия дори интеграционно.

Но други подходиха “по-бизнес” към този жест, който е вече световно разпознат. И успяха без особени рекламни и проучвателни инвестиции да лансират марки с вродена стойност.Един от тях е Zhao Xiaokai, шеф на рекламна агенция в Пекин който два дена след мача зявява горепосочената търговска марка за обувки и дрехи (cl 25) и бира (cl 33). На пръв поглед е трудно да се докаже, че марката уврежда правата на Зизу…или на ФИФА…

Въпрки рисковете за война с юридичеките съветници на футболиста, доста фирми са предявили желание да купят марката.

Подобен тип заявки за търговски марки имаше и във Франция веднага след събитието.   

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s