Съжалявам за отсъствието. Имах доста работа и път през последните няколко месеца.

Междувременно IP новини, събития и решения следват ежедневния си динамичен ход.

Примерно, на 9-ти март тази година беше представена новата версия на евро-директивата “Телевизия без граници”, която “омекотява” рестриктивните мерки относно европейския аудио-визуалнен сектор и държи сметка за технологичния прогрес, пазара и промените в поведението на зрителите.

Няколко важни момента:

  • В текста на новата Директива присъства отново принципът на произход, според който програмите ще бъдат подложени на законодателството на държавата, където са създадени, а не на различните законодателствата на 27-те членки на Общността.
  • Общото количество реклама е ограничено до 12 минути на час.
  • Филмите, новините и детските предавания могат да бъдат прекъсвани от рекламни спотове само един път в рамките на 30 минути.
  • Ограниченията свързани със здравеопазването (алкохол, цигари и лекарства) и защитата от дискриминация и на човешкото достойнство остават в сила.
  • Въпросът за независимостта на националните регулатори спрямо националните правителства и телевизионни оператори ще бъде обект на дебати в Парламента и Съвета.

За по-обширна информация тук

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s